UFIR

Všeobecné obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

k objednávkám a smlouvám o provedení úklidu uzavíranými Dodavatelem a jednotlivými Odběrateli (dále jen „VOP“)

1. Zkratky

1.1. Je-li ve VOP užita některá z níže uvedených zkratek, přisuzuje se jí pro účely výkladu VOP u ní definovaný význam.

Dodavatel“:

UFIR Pardubice s.r.o., IČO: 09186701, sídlem Jana Palacha 363, 530 02 Pardubice, pro PLATCE daně z přidané hodnoty (dále jen „DPH“);

Úklidová služba VM, IČO: 09105859, Jižní 488, 533 03 Dašice, okr. Pardubice, pro NEPLÁTCE DPH.

Dodavatel“:

Právnická nebo fyzická osoba, která uzavřela s Dodavatelem smlouvu o provedení úklidu.

Web“:

Internetové stránky Dodavatele www.ufir.cz, na nichž jsou uveřejněny VOP.

Technické služby“:

za Technické služby poskytované Dodavatelem Odběrateli jsou pro účely těchto VOP považovány zejména:

i) Úklid;

ii) Sečení a zastřihávání zeleně;

iii) Drobné úpravy a opravy;

iv) Malířská činnost.

Smlouva“:

Každá smlouva o provedení úklidu uzavíraná mezi Dodavatelem a Odběratelem za účelem Úklidu.

Smluvní strany“:

Dodavatel a Odběratel společně.

Formulář“:

Kontaktní formulář umístěný na Webu, prostřednictvím něhož lze nezávazně poptat provedení úklidu Dodavatelem.

Úklid“:

úklidová a související činnost, ke které se Smlouvou Dodavatel zaváže provést pro Odběratele. Jednorázovým Úklidem se pro účely VOP rozumí Úklid prováděný na základě objednávky, u kterého Čas Úklidu uvedený v Objednávce nepřesahuje jeden kalendářní den.

Objednávka“:

postup za využití elektronické komunikace, jehož výsledkem je provedení Úklidu.

Prostory“:

Prostory v interiéru nebo exteriéru, ve kterých se Smlouvou Dodavatel zavazuje provést Úklid.

Hauskýpr“:

Fyzická osoba v právním vztahu s Dodavatelem, jejímž prostřednictvím Dodavatel provede Úklid.

Čas Úklidu“:

Doba určená kalendářním dnem a denním časem včetně délky trvání, ve které bude na základě Smlouvy prováděn Hauskýprem Úklid.

Rozsah Úklidu“:

Činnosti, které na základě Smlouvy budou Hauskýprem v rámci Úklidu provedeny. Pro každou Smlouvu bude konkrétní Rozsah Úklidu určen objednávkou ve smyslu odst. 2.1.1. VOP. Rozsah Úklidu nikdy nebude zahrnovat jiné činnosti než: vysávání podlah, vytírání podlah, hloubkové čištění podlah, leštění podlah, nanášení protiskluzových vrstev na podlahy, nanášení ochranných vrstev na podlahy, vysávání koberců, čištění koberců, čištění pohovek a čalounění, mytí oken, leštění oken včetně rámů a parapetů, mytí žaluzií, mytí skleněných ploch, leštění skleněných ploch, otření prachu na volných plochách v Prostorách do výšky 1,8 m od podlahy Prostor, vyčištění kuchyňské linky, vyčištění sanitární keramiky v koupelně, vyčištění sanitární keramiky na toaletě, doplňování hygienických potřeb, odstranění zápachu v Prostorách, čištění betonu, čištění dlažby, čištění fasád, čištění střech, čištění hrobů, údržba hrobů.  Bližší informace k jednotlivým činnostem jsou dostupné na Webu.

E-mail Dodavatele“:

Kontaktní e-mailová adresa Dodavatele info@ufir.cz, po zaslání objednávky Dodavatelem Odběrateli dle odst. 2.1.1. VOP i e-mailová adresa kontaktní osoby ze strany Dodavatele uvedená v objednávce.

E-mail Odběratele“:

Kontaktní e-mailová adresa Odběratele jím uvedená ve Formuláři nebo ze které Odběratel kontaktoval Dodavatele za účelem poptávky Úklidu, po zaslání objednávky Dodavatelem Odběrateli dle odst. 2.1.1. VOP i e-mailová adresa kontaktní osoby ze strany Odběratele uvedená v objednávce.

E-maily“:

Společně E-mail Dodavatele a E-mail Odběratele.

Spotřebitel“:

Každý Odběratel, který je fyzickou osobou a který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá s Dodavatelem Smlouvu.

2. Poptávka, objednávka a uzavření Smlouvy

2.1. Smlouva je uzavírána následujícím postupem:
2.1.1. Odběratel prostřednictvím Formuláře nebo na E-mail Dodavatele zašle zcela nezávaznou poptávku Úklidu. Dodavatel si může pro účely vyřízení poptávky vyžádat od Odběratele doplňující informace, především ve vztahu k charakteru Prostor, identifikaci Odběratele, Rozsahu Úklidu a Času Úklidu, a to prostřednictvím E-mailů nebo na telefonním čísle, které Odběratel uvedl do Formuláře nebo v nezávazné poptávce Úklidu. Dodavatel bude dále prostřednictvím E-mailů informovat Odběratele o dostupnosti Úklidu v poptávaném rozsahu, a to nejpozději do pěti (5) pracovních dnů od přijetí poptávky, poté se k poptávce nepřihlíží. V případě, že poptávaný Úklid bude ze strany Dodavatele dostupný, bude společně s informací o jeho dostupnosti zaslána Odběrateli Dodavatelem zpracovaná objednávka Úklidu, která bude obsahovat nejméně firmu Dodavatele, IČO, DIČ, jméno a příjmení kontaktní osoby ze strany Dodavatele, její telefonní číslo a e-mailovou adresu, firmu nebo jméno a příjmení Odběratele, popřípadě jeho IČO a DIČ, jméno a příjmení kontaktní osoby ze strany Odběratele, její telefonní číslo a e-mailovou adresu, adresu Prostor, výměru Prostor určenou k Úklidu, Čas Úklidu, Rozsah Úklidu, předpokládanou cenu Úklidu, hodinovou sazbu, ze které předpokládaná cena Úklidu vychází, a poučení pro Odběratele, který je Spotřebitelem.
2.1.2. Veškerá komunikace mezi Dodavatelem a Odběratelem, řídící se těmito VOP, se děje zejména prostředky elektronické komunikace (email, WhatsApp, sms, web www.ufir.cz, apod.), v ojedinělých případech osobním stykem.
2.1.3. Odešle-li Odběratel poptávku na E-mail Dodavatele nebo prostřednictvím Formuláře, má se za to, že se s těmito VOP seznámil a ty se pro Smluvní strany stávají dále závaznými. 2.1.4. Potvrdí-li Odběratel Objednávku na E-mail, má se za to, že se s obsahem Objednávky seznámil a bez výhrad s ní souhlasí. Její obsah je tak pro Smluvní strany pro další postup závazný včetně Času Úklidu.
2.1.4. Potvrdí-li Odběratel Objednávku na E-mail, má se za to, že se s obsahem Objednávky seznámil a bez výhrad s ní souhlasí. Její obsah je tak pro Smluvní strany pro další postup závazný včetně Času Úklidu.
2.1.5. Objednávku může Odběratel zrušit odesláním prostředky elektronické komunikace nejpozději pět (5) kalendářních dnů před Časem Úklidu. Do předmětu takové zprávy uvede výslovně, že Objednávku ruší, dále kód uvedený v Objednávce, v textu e-mailové zprávy pak uvede Čas Úklidu.
2.1.6. Ustanovení čl. 3. až čl. 9. VOP se na závazkový právní vztah mezi Dodavatelem a Odběratelem užijí prakticky ve všech případech, zejména kdy se jedná o Úklid jednorázový, nepravidelně se opakující apod.
2.1.7. V ostatních případech je mezi Dodavatelem a Odběratelem uzavírána samostatná Smlouva o poskytování úklidových služeb, jejíž nedílnou součástí jsou tyto VOP umístěné na Webu www.ufir.cz.

3. Uzavření a předmět Smlouvy

3.1. Objednávku prostřednictvím elektronické komunikace si Objednatel a Dodavatel vzájemně potvrdí a upřesní dle pokynů stanovených těmito VOP, tím dojde k uzavření smluvního vztahu. Má se za to, že Hauskýpr, který se dostaví za účelem provedení Úklidu k začátku Času Úklidu na adresu Prostor a Odběratel mu umožní, aby začal s Úklidem, má se za to, že se Odběratel s obsahem Objednávky i VOP plně seznámil, a vzájemná práva a povinnosti Smluvních stran se tak řídí jejich obsahem.
3.2. Předmětem Smlouvy je závazek Dodavatele provést pro Odběratele Úklid v Rozsahu Úklidu a závazek Odběratele provedený Úklid převzít a zaplatit za něj podle čl. 5. Podmínek.
3.3. Dodavatel provede Úklid v Prostorech v Čase Úklidu.

4. Provedení Úklidu

4.1. Po příjezdu Dodavatele na počátku Času Úklidu na adresu Prostor Odběratel zpřístupní a předá Dodavateli Prostory za účelem provedení Úklidu.
4.2. Dodavatel si vyhrazuje právo změnit Čas úklidu v důsledku mimořádné nepředvídatelné a nepřekonatelné překážky vzniklé nezávisle na jeho vůli. Nový Čas úklidu Dodavatel Odběrateli sdělí bez zbytečného odkladu po zjištění takové překážky. Nesouhlasí-li Odběratel s novým Časem Úklidu, má právo od Smlouvy odstoupit.
4.3. Úklid je dokončen poté, co Dodavatel provede všechny činnosti dle Rozsahu Úklidu uvedeného ve vzájemné elektronické komunikaci, případně dle změněného Rozsahu Úklidu vyplynuvšího z postupu dle odst. 5.5. Podmínek. Úklid je proveden poté, co po dokončení Úklidu Dodavatel a Odběratel si vzájemnou elektronickou komunikací potvrdí dokončení Úklidu a předání Prostor zpět Odběrateli. V případě, že Odběratel takové potvrzení z jakéhokoliv důvodu neprovede, má se za to, že Úklid byl řádně dokončený a předaný v čase dokončení úklidu, který pro tyto účely uvede Dodavatel.

5. Cena Úklidu

5.1. Cena Úklidu je určena odhadem. Je uvedena v Objednávce, která byla provedeno prostředky elektronické komunikace dle těchto VOP. Vychází z informací sdělených Odběratelem Dodavateli při vyřizování poptávky dle VOP a Rozsahu Úklidu uvedeného v Objednávce. Konečná cena Úklidu bude stanovena dle skutečného trvání a provedení Úklidu.
5.2. V ceně Úklidu jsou zahrnuty veškeré náklady Dodavatele nutné k úplnému a řádnému provedení Úklidu včetně nákladů Dodavatele na čistící a desinfekční prostředky, jakož i pomůcky, nástroje a přístroje, zařízení či techniku, které budou k Úklidu zapotřebí, bude-li prováděn v interiéru, a dále náklady na dopravu Hauskýpra na adresu Prostor a zpět.
5.3. V ceně Úklidu nejsou zahrnuty náklady na vysokozdvižnou techniku nebo lešení v případě provádění Úklidu v exteriérech, náklady na likvidaci odpadů, náklady na dodávky teplé a studené vody a elektrické energii spotřebované Hauskýprem v průběhu Úklidu, náklady na zajištění parkování Hauskýpra v bezprostřední blízkosti adresy Prostor a náklady na uskladnění vybavení Hauskýpra souvisejícího s Úklidem.
5.4. Odběratel bere na vědomí, že Dodavatel:
5.4.1. UFIR Pardubice s.r.o., IČO: 09186701, je plátcem DPH a uzavírá smluvní vztah s Odběratel PLÁTCI DPH. K Ceně Úklidu uvedené v Objednávce se vždy připočtenou DPH ve výši dle platného a účinného znění Zákona o dani z přidané hodnoty ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o DPH“) v době zaslání Objednávky Dodavatelem Odběrateli dle VOP. Dojde-Ii od zaslání Objednávky Dodavatele Odběrateli do provedení Úklidu ke změně sazeb DPH dle Zákona o DPH, Dodavatel změní cenu Úklidu tak, že od ní odečte částku připadající na původní sazbu DPH a přičte k ní částku připadající na aktuální sazbu DPH v době vzniku zdanitelného plnění.
5.4.2. Úklidová služba VM, IČO: 09105859, není plátcem DPH a uzavírá smluvní vztah s Odběrateli NEPLÁTCI DPH.
5.5. Zjistí-li Hauskýpr v průběhu Úklidu, že předpokládanou celkovou cenu uvedenou v Objednávce bude třeba podstatně překročit z důvodu potřeby provádění činnosti nezahrnuté v Úklidu (dále jen „Vícepráce“), Hauskýpr přeruší Úklid a Dodavatel to, v případě potřeby i prostřednictvím Hauskýpra, oznámí Odběrateli bez zbytečného odkladu spolu s určením navýšení ceny a důvody pro toto navýšení. Pokud se nepodaří Odběratele za tímto účelem kontaktovat ani na E-mailu Odběratele ani na telefonním čísle kontaktní osoby Odběratele uvedené v Objednávce, může Hauskýpr v Úklidu pokračovat způsobem dle uvážení Dodavatele (v takovém případě však má Dodavatel právo navýšit cenu maximálně o deset (10) % její celkové výše dle Objednávky) nebo provádění Úklidu přerušit do doby, než se mu podaří Odběratele kontaktovat a navýšení ceny odsouhlasit. Nedojde-li k dohodě o navýšení ceny Úklidu, může Odběratel od Smlouvy odstoupit, když Dodavatel má v takovém případě právo na zaplacení poměrné části ceny Úklidu dle trvání jím skutečně provedené části Úklidu. Poměrná část ceny Úklidu se určí dle údajů uvedených v Objednávce. Při takovém ukončení Úklidu dojde k potvrzení o ukončení Úklidu postupem dle VOP.
5.6. Právo na zaplacení ceny Úklidu vzniká Dodavateli jeho provedením.
5.7. Cenu Úklidu zaplatí Odběratel dle platebních údajů uvedených ve faktuře, kterou Dodavatel Odběrateli může zaslat prostřednictvím elektronické komunikace ihned po provedení Úklidu dle odst. 4.3. Podmínek. Faktura bude mít všechny náležitosti daňového dokladu dle Zákona o DPH. Doporučené datum úhrady faktury je čtrnáct (14) kalendářních dnů od v ní uvedeného data vystavení. Cenu Úklidu Odběratel zaplatí nejpozději do 30 kalendářních dnů, co mu faktura dojde. Má se za to, že faktura dojde nejpozději třetí (3) den poté, co ji Dodavatel odeslal na Odběratelem sdělenou adresu elektronické komunikace. Odběratel a Dodavatel se mohou dohodnout i o jiném způsobu úhrady ceny Úklidu. V případě prodlení Odběratele se zaplacením částky dle faktury, má Dodavatel právo na zaplacení smluvní pokuty ve výši 0,05 % denně za každý den prodlení. Tím není dotčeno právo Dodavatele na zaplacení zákonného úroku z prodlení.

6. Další práva a povinnosti Smluvních stran

6.1. Odběratel:
6.1.1. komunikuje a jedná vůči Dodavateli prostřednictvím prostředků elektronické komunikace, osobně nebo prostřednictvím Hauskýpra;
6.1.2. před předáním Prostor zajistí Hauskýprovi bezplatné parkování v bezprostřední blízkosti adresy Prostor;
6.1.3. před předáním Prostor seznámí Hauskýpra se zásadami BOZP a předpisy požární ochrany vztahujícím se k Prostorám;
6.1.4. před předáním Prostor zajistí ochranu svých šperků, hotovosti a jiných cenností uzamčením či jiným způsobem zabezpečení, tak aby nebyly volně přístupné;
6.1.5. před předáním Prostor zajistí připravenost Prostor pro Úklid, zejména z Prostor odstraní ty věci, které dle Odběratele nemají být předmětem Úklidu a určí Hauskýprovi místo, kam má odkládat odpad vzniklý Úklidem;
6.1.6. před předáním Prostor seznámí Hauskýpra s charakterem Prostor, zejména ho:
(i) upozorní na poškozené, rozbité či nefunkční věci v Prostorách nebo takové věci v Prostorách, které mohou přivodit či způsobit ohrožení nebo porušení života nebo zdraví Hauskýpra, a provede objektivně nezbytná opatření k minimalizaci vzniku takového ohrožení nebo porušení zdraví nebo život Hauskýpra;
(ii) seznámí s podmínkami pohybu v Prostorách, podmínkami připojení ke zdroji teplé a studené vody a elektrické energie, podmínkami obsluhy elektrických spotřebičů, které případně bezplatně poskytne Hauskýprovi k provádění Úklidu;
(iii) upozorní na zabezpečení Prostor, které může mít vliv na provádění Úklidu na takové věci v Prostorách, vůči nimž je dle Odběratele třeba v průběhu Úklidu dbát zvýšené opatrnosti nebo které vyžadují užití zvláštních čistících prostředků (takové čistící prostředky na své náklady dodá Dodavateli Odběratel), případně vznese požadavek na vyjmutí takových věcí z Úklidu (to nemá vliv na cenu Úklidu), nezvolil-li ve vztahu k nim postup dle odst. 6.1.5. VOP;
(iv) upozorní Hauskýpra na část Prostor, do nichž Hauskýpr při provádění Úklidu má zakázán přístup.
6.1.7. na žádost Hauskýpra mu poskytne bezplatně uzamykatelnou část Prostor (zejména samostatnou místnost či skříň) pro účely uskladnění vybavení Hauskýpra souvisejícího s Úklidem;
6.1.8. nejpozději po dokončení Úklidu zajistí na vlastní náklady likvidaci odpadu vzniklého při Úklidu;
6.1.9. poskytne Hauskýprovi při provádění Úklidu bezplatně ničím neomezený přístup k teplé a studené vodě a elektrické energii a na vlastní náklady zajistí osvětlení Prostor;
6.1.10. zajistí Hauskýprovi přístup do Prostor ve sjednaném čase osobně, popř. prostřednictvím třetí osoby, dobrá víra Hauskýpra v oprávnění takové třetí osoby ho do Prostor vpustit a potvrzovat Objednávku prostředky elektronické komunikace, se presumuje.
6.1.11. zajistí Hauskýprovi nerušený výkon Úklidu, zejména zajistí, aby Prostory v průběhu Úklidu nebyly znečišťovány činností Odběratele či třetích osob, a aby se v Prostorách volně nepohybovala domácí či jiná zvířata (např. tím, že ta budou uzavřena v prostoru zajištěném proti jejich úniku);
6.1.12.na žádost Dodavatele mu umožní provedení nárazové kontroly činnosti Hauskýpra v průběhu Úklidu přímo v Prostorách;
6.1.13. po dobu platnosti smluvního vztahu nebude na Hauskýpra vyvíjet úsilí k uzavření či zprostředkování závazkového právního vztahu s podobným předmětem jako je předmět Smlouvy dle čl. 3. VOP, jehož stranou by byl Hauskýpr. Poruší-li Odběratel toto ustanovení, sjednává se smluvní pokuta ve výši 20.000,- Kč ( slovy: dvacet tisíc korun českých), která je soudně vymahatelná.
6.2. Dodavatel:
6.2.1. postupuje při provádění Úklidu podle svých odborných schopností a znalostí tak, aby nedocházelo ke vzniku škod v Prostorách;
6.2.2. při provádění Úklidu dodržuje postupy užití technologií používaných v rámci Úklidu doporučené jejich výrobci, přičemž dodržuje veškeré právní předpisy i jiné normy s jejich použitím spojené (např. technické normy);
6.2.3. provádí Úklid řádně a pečlivě, zejména s ohledem na bezpečnost a zdraví osob, přičemž dodržuje veškeré právní předpisy i jiné normy (zejm. hygienické, ekologické a bezpečnostní);
6.2.4. odpad vzniklý Úklidem odkládá jen na místo určené Odběratelem;
6.2.5. věci, které mu pro účely Úklidu do dispozice svěřil Odběratel, vrátí po dokončení Úklidu Odběrateli nebo je zanechá na místě v Prostorách k tomu určených Odběratelem;
6.2.6. věci dle odst. 6.2.5. VOP nebude používat k jiným než Odběratelem odsouhlaseným činnostem;
6.2.7. v průběhu provádění Úklidu umožní kdykoliv Odběrateli jeho kontrolu.
6.3. Práva Dodavatele vyplývající z tohoto čl. 6. VOP může Dodavatel vykonávat i prostřednictvím Hauskýpra, pokud to jejich povaha připouští. Stejně tak povinnosti vyplývající z tohoto čl. 6. VOP může Dodavatel plnit i prostřednictvím Hauskýpra, pokud to jejich povaha připouští.

7. Vadný Úklid, reklamace, povinnost nahradit škodu a záruka

7.1. Zjistí-li Odběratel v průběhu Úklidu nebo v rámci prohlídky Úklidu po jeho dokončení zjevné vady Úklidu, a neodstraní-li je Hauskýpr ihned na požádání, reklamuje Odběratel takové vady jejich uvedením v Objednávce po dokončení Úklidu. Odběratel reklamované vady popíše alespoň volným popisem do elektronické komunikace a vždy pořídí jejich fotodokumentaci a zašle ji Dodavateli. Fotodokumentaci reklamovaných vad je oprávněn si pořídit i Hauskýpr.
7.2. Jiné než zjevné vady Úklidu Odběratel reklamuje (tzn. vytkne) u Dodavatele bez zbytečného odkladu po provedení Úklidu, a to prostřednictvím elektronické komunikace, když se má za to, že tato lhůta je vždy zachována bez ohledu na charakter vytýkaných vad, odešle-li takovou zprávu Odběratel nejpozději do tří (3) pracovních dnů od provedení Úklidu. Odběratel ve zprávě popíše vytýkané vady alespoň volným popisem a vždy přiloží pořízenou fotodokumentaci reklamovaných vad.
7.3. Pokud bude shledána reklamace oprávněnou, zajistí Dodavatel následně odstranění vad bez zbytečného odkladu, tj. do tří (3) pracovních dnů od obdržení reklamace, případně v jiné lhůtě dohodnuté s Odběratelem ad hoc. Vady budou odstraněny opětovným Úklidem v rozsahu činností Úklidu dle charakteru vad. Na vadné plnění se v dalším užijí příslušná ustanovení Občanského zákoníku.
7.4. Pro případy povinnosti k náhradě škody je Dodavatel pojištěn do výše pojistného plnění 10.000 .000,- Kč, Smluvní strany nepředpokládají škodu vyšší. Dodavatel udržuje toto pojištění po celou dobu smluvního vztahu s Odběratelem.
7.5. Dodavatel je povinen Odběrateli nahradit škodu na jeho majetku vzniklou:
(i) v příčinné souvislosti s porušením povinností Dodavatele vyplývajících z těchto VOP nebo Objednávky; nebo
(ii) v příčinné souvislosti s prováděním Úklidu Hauskýprem;
(iii) nebo v příčinné souvislosti se vznikem vad dle tohoto článku VOP.
V případě zjištění takové škody Odběratel bez zbytečného odkladu uvědomí Dodavatele prostřednictvím elektronické komunikace a na vyžádání Dodavatele mu o škodě poskytne i další informace (zejména servisní a jiné odborné zprávy, posudky, fotodokumentaci apod., které bude pro účely poskytnutí pojistného plnění případně vyžadovat pojistitel Dodavatele). Škodu může Dodavatel nahradit uvedením v předešlý stav ve lhůtě přiměřené rozsahu vzniklé škody nebo případným nahrazením vzniklé škody, a to i na základě pojistného plnění poskytnutého případným pojistitelem Dodavatele.
7.6. Vadný Úklid nebo vznik škody ve smyslu tohoto článku Podmínek nemá vliv na právo Dodavatele na zaplacení ceny Úklidu a jeho splatnost dle čl. 5. VOP.
7.7. Jinou než shora uvedenou Záruku na provedený Úklid Dodavatel neposkytuje.

8. Komunikace a vzájemná jednání

8.1. Jakákoliv jednostranná jednání mezi Smluvními stranami lze platně a účinně učinit také formou zasílaných zpráv prostřednictvím elektronické komunikace. V pochybnostech se považuje každá taková zpráva za došlou druhé ze Smluvních stran třetím (3) dnem od jejího odeslání.
8.2. Případnou změnu některého zprávy elektronické komunikace je dotčená ze Smluvních stran povinna oznámit před touto změnou, jinak se ke změně pro účely Smlouvy nepřihlíží.

9. Trvání, splnění a jiný zánik Smlouvy, odstoupení Spotřebitelem

9.1. Smlouva vzniká v okamžiku dle odst. 2.1.5. VOP a je splněna provedením Úklidu a zaplacením ceny Úklidu.
9.2. Smlouvu lze ukončit dohodou Smluvních stran.
9.3. Dodavatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy a dále pokud je podán návrh na zahájení insolvenčního řízení Odběratele a není-li odmítnut pro zjevnou bezdůvodnost dle § 128a IZ, nebo je-li prohlášen úpadek Odběratele nebo je-li insolvenční řízení skončeno pro nedostatek majetku.
9.4. Smlouvu lze ukončit i způsoby výslovně stanovenými na jiných místech těchto VOP.
9.5. Je-li Odběratel Spotřebitelem, a byla-li Smlouva uzavřena mimo prostor obvyklý pro Dodavatelovo podnikání (za takový prostor se považuje sídlo Dodavatele), má Odběratel právo od Smlouvy odstoupit bez udání důvodů ve lhůtě 14 dnů od uzavření Smlouvy. Takové odstoupení může Spotřebitel učinit jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči Dodavateli, zejména prostřednictvím formuláře pro odstoupení od smlouvy. Tento formulář a bližší informace jsou dostupné na webových stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz. Formulář je také přílohou Smlouvy. Dojde-li k odstoupení od Smlouvy již v době, kdy bude Hauskýprem prováděn Úklid, má Dodavatel právo na zaplacení poměrné části Ceny úklidu, která bude stanovena způsobem obdobným způsobu dle odst. 5.5. Podmínek. Ukáže-li se cena jako nepřiměřeně vysoká, zaplatí Spotřebitel Dodavateli cenu obvyklou./span>

10. Řešení sporů, orgán řešení spotřebitelských sporů

10.1. Závazkový právní vztah mezi Smluvními stranami se řídí Objednávkou prostřednictvím elektronické komunikace, VOP a podpůrně právním řádem České republiky, především Občanským zákoníkem.
10.2. Smluvní strany sjednávají, že případné spory budou řešit přednostně smírnou cestou a pokud nebude možné uzavření smíru do šedesáti (60) kalendářních dnů od data doručení výtky druhé smluvní straně, budou spor řešit u místně a věcně příslušného soudu podle sídla Dodavatele v době podání návrhu.
10.3. Je-li Odběratel Spotřebitelem, má právo domáhat se mimosoudního řešení sporu u České obchodní inspekce, která je příslušným subjektem pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů a vyřizování stížností Spotřebitele.

11. Ochrana osobních údajů

11.1. Dodavatel zpracovává osobní údaje fyzických osob v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů ve smyslu pozdějších předpisů. Zásady správy a zpracování osobních údajů, jakož i práva a povinnosti s tím spojené včetně práv subjektů údajů a záruky zabezpečení osobních údajů jsou pak obsaženy v dokumentu věnovaném ochraně osobních údajů, který je dostupný na Webu pod označením „GDPR“.
11.2. Dodavatel zavázal své pracovníky mlčenlivostí ve vztahu k osobním údajům Dodavatele i Odběratele.

12. Ostatní ujednání

12.1 V otázkách výslovně VOP nebo Smlouvou neupravených se závazkový právní vztah z ní vzniklý řídí Občanským zákoníkem. Smluvní strany výslovně vylučují použití § 557 Občanského zákoníku, § 1793 až 1795 Občanského zákoníku. Smluvní strany na sebe přebírají nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1766 odst. 2 Občanského zákoníku.

12.2 Odběratel uděluje bezúplatný a časově a prostorově neomezený souhlas s uvedením písemné reference na provedené Úklid v propagačních materiálech Dodavatele, a dále s pořizováním a používáním fotografií a videa z průběhu provádění Úklidu pro marketingové účely Dodavatele jako ukázky jeho služeb, a to zejména prostřednictvím webových stránek Dodavatele a jeho sociálních sítí či při organizovaných akcích (např. veletrhy). Odběrateli nenáleží za používání fotografií či videí žádná úplata.

12.3 Bez ohledu na jiná ujednání uvedená ve VOP nebo ve Smlouvě pro případ prohlášení úpadku Odběratele platí, že dosud nesplatné peněžité pohledávky Dodavatele vzniklé na základě Smlouvy se stávají automaticky splatnými ke dni prohlášení úpadku, a peněžité pohledávky Dodavatele vzniklé na základě Smlouvy v průběhu plynutí propadné lhůty vymezené rozhodnutím o úpadku k přihlášení pohledávek se stávají automaticky splatnými ke dni jejich vzniku, to se týká i každé části smluvních pokut, jejichž výše narůstá v závislosti na prodlení se splněním utvrzené povinnosti.
12.4 Pokud na základě těchto VOP nebo Smlouvy vznikne některé ze Smluvních stran právo na zaplacení úroků z prodlení, nastává splatnost těchto úroků vždy nejpozději se splatností částky, ze které se úroky platí, a to bez ohledu na § 1805 Občanského zákoníku.

13. Závěrečná ustanovení

13.1 Závazkový právní vztah vzniklý na základě Smlouvy se řídí obsahem Objednávky, VOP a v otázkách jimi výslovně neupravenými právním řádem České republiky. Objednávku, Smlouvu i VOP lze pro tyto účely změnit jen v tištěné podepsané podobě, nevyplývá-li z VOP jinak.
13.2 Smluvní strany se zavazují nakládat s informacemi, které se dozvěděly na základě Smlouvy nebo v souvislosti s ní, jako s důvěrnými, a zavazují se tyto neposkytovat bez souhlasu druhé ze Smluvních stran třetí osobě, a to s výjimkami vyplývajícími ze Smlouvy a Podmínek, popřípadě uvedenými v GDPR.
13.3 Tyto VOP nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění na Webu. Součástí Smlouvy se stanou nejpozději okamžikem prvního podpisu Objednávky Smluvními stranami. Stanoví-li Objednávka nebo Smlouva jinak než VOP, použije se Objednávka nebo Smlouva.
V Pardubicích dne 1. února 2024