k objednávkám a smlouvám o provedení úklidu uzavíranými Dodavatelem a jednotlivými Odběrateli (dále jen „VOP“)
1.1. Je-li ve VOP užita některá z níže uvedených zkratek, přisuzuje se jí pro účely výkladu VOP u ní definovaný význam.
„Dodavatel“:
UFIR s.r.o., IČO: 09186701, sídlem Jana Palacha 363, 530 02 Pardubice, pro PLATCE daně z přidané hodnoty (dále jen „DPH“) nebo UFIR Services s.r.o., IČO: 19195125, sídlem Skalka 1858, 560 02 Česká Třebová, pro PLATCE daně z přidané hodnoty (dále jen „DPH“).
OSVČ Václav Morávek, IČO: 09105859, Wintrova 1314, 530 02 Pardubice, pro NEPLÁTCE DPH nebo OSVČ Ivan Morávek, IČO: 62712446, Wintrova 1314, 530 02 Pardubice, pro NEPLÁTCE DPH.
„Dodavatel“:
Právnická nebo fyzická osoba, která uzavřela s Dodavatelem smlouvu.
„Web“:
Internetové stránky Dodavatele www.ufir.cz, na nichž jsou uveřejněny VOP pod odkazem https://www.ufir.cz/vseobecne-obchodni-podminky/.
„Technické služby“:
Za Technické služby poskytované Dodavatelem Odběrateli jsou pro účely těchto VOP považovány zejména:
i) Úklid a čištění;
ii) Sečení a údržba zeleně;
iii) Drobné úpravy a opravy;
iv) Malířská činnost.
„Smlouva“:
Každá smlouva o provedení úklidu uzavíraná mezi Dodavatelem a Odběratelem za účelem Úklidu.
„Smluvní strany“:
Dodavatel a Odběratel společně.
„Formulář“:
Kontaktní formulář umístěný na Webu, prostřednictvím něhož lze nezávazně poptat provedení úklidu Dodavatelem.
„Úklid“:
Úklidová a související činnost, ke které se Smlouvou Dodavatel zaváže provést pro Odběratele. Jednorázovým Úklidem se pro účely VOP rozumí Úklid prováděný na základě objednávky, u kterého Čas Úklidu uvedený v Objednávce nepřesahuje jeden kalendářní den.
„Objednávka“:
Postup za využití elektronické komunikace, jehož výsledkem je provedení Úklidu.
„Prostory“:
Prostory v interiéru nebo exteriéru, ve kterých se Smlouvou Dodavatel zavazuje provést Úklid.
„Hauskýpr“:
Fyzická osoba v právním vztahu s Dodavatelem, jejímž prostřednictvím Dodavatel provede Úklid.
„Čas Úklidu“:
Doba určená kalendářním dnem a denním časem včetně délky trvání, ve které bude na základě Smlouvy prováděn Hauskýprem Úklid.
„Rozsah Úklidu“:
Činnosti, které na základě Smlouvy budou Hauskýprem v rámci Úklidu provedeny. Pro každou Smlouvu bude konkrétní Rozsah Úklidu určen objednávkou ve smyslu odst. 2.1.1. VOP. Rozsah Úklidu nikdy nebude zahrnovat jiné činnosti než: vysávání podlah, vytírání podlah, hloubkové čištění podlah, leštění podlah, nanášení protiskluzových vrstev na podlahy, nanášení ochranných vrstev na podlahy, vysávání koberců, čištění koberců, čištění pohovek a čalounění, mytí oken, leštění oken včetně rámů a parapetů, mytí žaluzií, mytí skleněných ploch, leštění skleněných ploch, otření prachu na volných plochách v Prostorách do výšky 1,8 m od podlahy Prostor, vyčištění kuchyňské linky, vyčištění sanitární keramiky v koupelně, vyčištění sanitární keramiky na toaletě, doplňování hygienických potřeb, odstranění zápachu v Prostorách, čištění betonu, čištění dlažby, čištění fasád, čištění střech, čištění hrobů, údržba hrobů. Bližší informace k jednotlivým činnostem jsou dostupné na Webu.
„E-mail Dodavatele“:
Kontaktní e-mailová adresa Dodavatele info@ufir.cz, po zaslání objednávky Dodavatelem Odběrateli dle odst. 2.1.1. VOP i e-mailová adresa kontaktní osoby ze strany Dodavatele uvedená v objednávce.
„E-mail Odběratele“:
Kontaktní e-mailová adresa Odběratele jím uvedená ve Formuláři nebo ze které Odběratel kontaktoval Dodavatele za účelem poptávky Úklidu, po zaslání objednávky Dodavatelem Odběrateli dle odst. 2.1.1. VOP i e-mailová adresa kontaktní osoby ze strany Odběratele uvedená v objednávce.
„E-maily“:
Společně E-mail Dodavatele a E-mail Odběratele.
„Spotřebitel“:
Každý Odběratel, který je fyzickou osobou a který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá s Dodavatelem Smlouvu.
5.2. V ceně Úklidu jsou zahrnuty veškeré náklady Dodavatele nutné k úplnému a řádnému provedení Úklidu včetně režijních nákladů Dodavatele, nákladů na základní čistící a desinfekční prostředky: prostředek na podlahu, na sanitární povrchy, leštění a otírání povrchů. Celkem tedy cena zahrnuje 4 základní úklidové prostředky, pokud ve smlouvě není uvedeno jinak. Cena zahrnuje i základní pomůcky a vybavení, jakož to: úklidové vozíky, mopy, hadry, vysavače. Cena dále zohledňuje náklady na dopravu Hauskýpra na adresu Prostor a zpět.
5.4.1. UFIR s.r.o., IČO: 09186701 nebo UFIR Services s.r.o., IČO: 19195125, jsou plátci DPH a uzavírají smluvní vztah s Odběratel PLÁTCI DPH. K Ceně Úklidu uvedené v Objednávce se vždy připočtenou DPH ve výši dle platného a účinného znění Zákona o dani z přidané hodnoty ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o DPH“) v době zaslání Objednávky Dodavatelem Odběrateli dle VOP. Dojde-Ii od zaslání Objednávky Dodavatele Odběrateli do provedení Úklidu ke změně sazeb DPH dle Zákona o DPH, Dodavatel změní cenu Úklidu tak, že od ní odečte částku připadající na původní sazbu DPH a přičte k ní částku připadající na aktuální sazbu DPH v době vzniku zdanitelného plnění.
5.4.2. OSVČ Václav Morávek, IČO: 09105859 nebo OSVČ Ivan Morávek, IČO: 62712446, nejsou plátci DPH a uzavírají smluvní vztah s Odběrateli NEPLÁTCI DPH.
5.8. Dodavatel si vyhrazuje právo na meziroční úpravu ceny úklidových služeb, a to v rozsahu odpovídajícím součtu meziroční míry inflace zveřejněné Českým statistickým úřadem procentuálního zvýšení minimální mzdy mezi jednotlivými kalendářními roky. Výsledné procento navýšení bude zaokrouhleno směrem nahoru na nejbližší 0,5procentního bodu ve prospěch Dodavatele. V případě vyššího navýšení nebo mimořádného navýšení ceny v průběhu kalendářního roku se Dodavatel zavazuje o této skutečnosti informovat Odběratele prostřednictvím osobní schůzky nebo elektronické komunikace. Nová cena nabývá účinnosti 3 měsíce ode dne doručení oznámení o navýšení Odběrateli, nedohodnou-li se smluvní strany písemně jinak.
6.1.13. po dobu platnosti smluvního vztahu nebude na Hauskýpra vyvíjet úsilí k uzavření či zprostředkování závazkového právního vztahu s podobným předmětem jako je předmět Smlouvy dle čl. 3. VOP, jehož stranou by byl Hauskýpr. Poruší-li Odběratel toto ustanovení, sjednává se smluvní pokuta ve výši 100.000,- Kč ( slovy: dvacet tisíc korun českých), která je soudně vymahatelná.
6.1.14. po dobu platnosti smluvního vztahu a 6 měsíců po jeho ukončení neuzavře s Hauskýprem závazkový právní vztah s podobným předmětem jako je předmět Smlouvy dle čl. 3. VOP, jehož stranou by byl Hauskýpr. Poruší-li Odběratel toto ustanovení, sjednává se smluvní pokuta ve výši 100.000,- Kč (slovy: sto tisíc korun českých), která je soudně vymahatelná. Tato skutečnost platí i pro fyzické a právnické osoby, které jsou, jakkoliv právně spojeny s Odběratelem.
6.3. Práva Dodavatele vyplývající z tohoto čl. 6. VOP může Dodavatel vykonávat i prostřednictvím Hauskýpra, pokud to jejich povaha připouští. Stejně tak povinnosti vyplývající z tohoto čl. 6. VOP může Dodavatel plnit i prostřednictvím Hauskýpra, pokud to jejich povaha připouští.
9.5. Je-li Odběratel Spotřebitelem, a byla-li Smlouva uzavřena mimo prostor obvyklý pro Dodavatelovo podnikání (za takový prostor se považuje sídlo Dodavatele), má Odběratel právo od Smlouvy odstoupit bez udání důvodů ve lhůtě 14 dnů od uzavření Smlouvy. Takové odstoupení může Spotřebitel učinit jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči Dodavateli, zejména prostřednictvím formuláře pro odstoupení od smlouvy. Tento formulář a bližší informace jsou dostupné na webových stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz. Formulář je také přílohou Smlouvy. Dojde-li k odstoupení od Smlouvy již v době, kdy bude Hauskýprem prováděn Úklid, má Dodavatel právo na zaplacení poměrné části Ceny úklidu, která bude stanovena způsobem obdobným způsobu dle odst. 5.5. Podmínek. Ukáže-li se cena jako nepřiměřeně vysoká, zaplatí Spotřebitel Dodavateli cenu obvyklou.
12.2 Odběratel uděluje bezúplatný a časově a prostorově neomezený souhlas s uvedením písemné reference na provedené Úklid v propagačních materiálech Dodavatele, a dále s pořizováním a používáním fotografií a videa z průběhu provádění Úklidu pro marketingové účely Dodavatele jako ukázky jeho služeb, a to zejména prostřednictvím webových stránek Dodavatele a jeho sociálních sítí či při organizovaných akcích (např. veletrhy). Odběrateli nenáleží za používání fotografií či videí žádná úplata.
V Pardubicích dne 1. února 2024